@article { author = {Nazemi, Amin and Seyedi, Seyyed Ahmad and Hatami, Alireza}, title = {An Investigation of the Balanced-Scorecard's Applications for Hotel Indusry(Evidence from Mashad)}, journal = {New Researches on Accounting}, volume = {1}, number = {1}, pages = {46-55}, year = {2015}, publisher = {}, issn = {}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The implementation of financial and nonfinancial perspectives of Balanced scorecard (BSC) is investigated in this study. There are four perspectives of th BSC for performance evaluation including: financial, customer, internal process and learnings and growth. The extent of using these aspects is reported in Mashad Clinics of Jahade Daneshgahi. The information of 40 managers is collected by queationaire and examined using statistical nonparametric techniques(such as Kruskal Wallis statistics). The results show that although  the BSC is not implemented in the sample, the perspectivies and the criteria are considered. These findings help managers in this indusry to perform evaluation and setting strategy.}, keywords = {Balanced Scorecard (BSC),Financial Aspect,Customer Aspect,Learnings and Growth Aspect,Internal Process Aspect}, title_fa = {ارزیابی میزان استفاده از ابعاد ارزیابی متوازن در کلینیک های درمانی جهاد دانشگاهی مشهد}, abstract_fa = {در این مطالعه وضعیت بکارگیری معیارهای مالی و غیر مالی با توجه به مفهوم ارزیابی متوازن در کلینیکهای جهاد دانشگاهی مشهد بررسی می شود. به این منظور 40 مدیر کلینیکهای جهاد دانشگاهی شهر مشهد انتخاب و پرسش نامه هایی (شامل 47 سوال عمومی و اختصاصی) میان مدیران آنها توزیع شد و وضعیت بکارگیری شاخصهای سنجش عملکرد بررسی شد. به منظور آزمون پایایی پرسش نامه از ضریب آلفای کرانباخ و به منظور آزمون فرضیه‌ها از آماره‌ پارامتری t و آماره ناپارامتری ویلکاکسن استفاده شد. یافته‌های این تحقیق بیانگر آن است که اگر چه در حال حاضر در این کلینیکها از ارزیابی متوازن استفاده نمی شود، اما در عین حال ابعاد چهارگانه این ابزار سنجش عملکرد و شاخصهای مرتبط با این ابعاد مد نظر مدیران است. این یافته ها مدیران را در بکارگیری ارزیابی متوازن یاری می دهد.}, keywords_fa = {ارزیابی متوازن,بعد مالی,بعد فرایند داخلی,بعد مشتری,بعد رشد و یادگیری}, url = {https://nra.journals.pnu.ac.ir/article_1675.html}, eprint = {https://nra.journals.pnu.ac.ir/article_1675_a4f968aaf719c374d8beb2e76f2771b3.pdf} }