مدیریت سرمایه در گردش یکی از عوامل تعیینکننده ارزش شرکت است زیرا بطور مستقیم سودآوری را تحت تأثیر قرار میدهد. هدف این پژوهش بررسی رابطه بین مدیریت سرمایه در گردش و ارزش شرکت است. بازه زمانی مورد مطالعه سالهای 1383 الی 1390 و نمونه انتخابی شامل 101 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. روش بکار رفته در این پژوهش مدل رگرسیون حداقل مربعات معمولی و روش دادههای پانل است. برای سنجش ارزش شرکت از نسبت Q توبین استفاد شد. نتایج پژوهش بیانگر این است که بین دوره وصول مطالبات، دوره واریز بستانکاران، دوره گردش موجودی و چرخه تبدیل وجه نقد با ارزش شرکت رابطه منفی و معنادار وجود دارد. نتایج بدست آمده به مدیران مالی توصیه میکند که به هر یک از اجزای سرمایه در گردش توجه نمایند، با کاهش دوره وصول مطالبات و گردش موجودی، همچنین افزایش دوره واریز بستانکاران و تلاش در جهت کوتاهتر نمودن چرخه تبدیل وجه نقد برای شرکت ایجاد ارزش کنند.
خدامی پور, احمد, & حسینی نیا, سمیه. (1393). تأثیر مدیریت سرمایه در گردش به عنوان یک استراتژی مالی بر ارزش شرکت. فصلنامه پژوهشهای نوین درحسابداری, 2(شماره 3 (بهار 93)), 50-60.
MLA
احمد خدامی پور; سمیه حسینی نیا. "تأثیر مدیریت سرمایه در گردش به عنوان یک استراتژی مالی بر ارزش شرکت". فصلنامه پژوهشهای نوین درحسابداری, 2, شماره 3 (بهار 93), 1393, 50-60.
HARVARD
خدامی پور, احمد, حسینی نیا, سمیه. (1393). 'تأثیر مدیریت سرمایه در گردش به عنوان یک استراتژی مالی بر ارزش شرکت', فصلنامه پژوهشهای نوین درحسابداری, 2(شماره 3 (بهار 93)), pp. 50-60.
VANCOUVER
خدامی پور, احمد, حسینی نیا, سمیه. تأثیر مدیریت سرمایه در گردش به عنوان یک استراتژی مالی بر ارزش شرکت. فصلنامه پژوهشهای نوین درحسابداری, 1393; 2(شماره 3 (بهار 93)): 50-60.